Zomertaling Synchroon

Veel gestelde vragen

Delta Safari is een kleine reisorganisatie die natuurreizen, dagtochten en excursies organiseert. We doen ons best om de informatie bij de betreffende reizen en excursies zo duidelijk mogelijk te vermelden. Toch zijn er ook een aantal algemene vragen die regelmatig terug komen. Hieronder een overzicht. Staat uw vraag er niet bij, stuur dan een mail, dan proberen we hem zo snel mogelijk te beantwoorden.

Ik kan geen telefoonnummer vinden op de website.¬†Klopt. We zijn een kleine organisatie en hebben geen vaste bemensing op een kantoor. We zijn vaak in het veld of op reis. Dan lukt het te vaak niet om de telefoon op te nemen. Of een reisleider die de hele tijd aan het bellen is… dat wil je ook niet! Wilt u toch graag iets telefonisch met ons bespreken, stuur dan een mail met uw telefoonnummer, dan bellen we zo snel mogelijk terug.

Krijg ik tickets opgestuurd? Bij veel¬†reizen gaat de informatie via de mail. Ook tickets van bijvoorbeeld de veerboot-overtochten bestaan tegenwoordig uit niet meer dan een boekingsnummer. Het daadwerkelijke ticket krijgen wij dan ook pas ter plaatse uitgereikt. Belangrijkste reisdocument is dan uw paspoort of ID-bewijs. Deze documenten bij buitenlandse reizen dus nooit vergeten. Sowieso om het land van bestemming binnen te komen, maar ook omdat dit vaak in combinatie met het boekingsnummer, uw ‘reisdocument’ is.

Hoe werkt betaling van de reis of excursie? Voor de dagtochten of excursies krijg je enkele weken voor de tocht een betalingsverzoek per mail. Voor de reizen werken we met een ‘derden-geld-systeem’. Dit is onderdeel van onze reisgarantie via de stichting STO. Hiermee zorgen we er voor dat uw geld veilig staat totdat de reis daadwerkelijk is uitgevoerd. Hiermee bent u verzekerd tegen financieel onvermogen van een reisorganisatie. Vanuit Europese regelgeving is iedereen die reizen organiseert verplicht om een vergelijkbare reisgarantie aan te bieden (STO, GGTO of SGR). Meer uitgebreide informatie kan je ook lezen op de volgende pagina; STO reisgarantie. Na het boeken krijg je ook nog uitgebreide informatie over hoe het praktisch werkt.

Ben ik dan ook verzekerd tijdens de reis? Nee, de STO reisgarantie is alleen een verzekering tegen financieel onvermogen van de reisorganisator. U moet daarnaast zelf nog een algemene reisverzekering afsluiten. Een annuleringsverzekering is niet verplicht, maar wordt vooral bij duurdere reizen wel aangeraden. Delta Safari biedt zelf geen reis- en annuleringsverzekeringen aan.

Meer vragen volgen binnenkort. Heeft u zelf een vraag waarvan u denkt dat hij hier thuis hoort? Mail hem naar info@deltasafari.nl